AMAÇ
Dil ve Konuşma Terapisi Lisans Programında okuyan 4. sınıf öğrencilerinin Alternatif ve Destekleyici İletişim Sistemleri (ADİS) konusundaki bilgi ve farkındalıklarını artırarak, mezuniyet sonrası bu konu ile ilgili çalışmalara yönelmelerini sağlamaktır. Öğrencilere ADİS süreçleri hakkında bilgi verilerek, klinik uygulamalarda daha etkin olmaları hedeflenmektedir. Böylece, ADİS ihtiyacı olan bireylerin, bireysel ihtiyaçlarına yönelik iletişim sistemlerinin kullanılabilmesi sağlanacaktır.
KAPSAM
Bu etkinlik, Dil ve Konuşma Terapisi Lisans Programında okuyan 4. sınıf öğrencilerini hedef alarak, iki günlük yoğun bir eğitim programı şeklinde düzenlenmiştir. Etkinlik kapsamında
ADİS’in Tanımı ve Önemi
ADİS’in Tasarımı ve Kullanımı
ADİS Değerlendirmesi
ADİS’te Müdahale
Özel Durumlarda ADİS kullanımı
başlıkları altında pediatrik ve yetişkin grupta ADİS uygulamalarına yönelik teorik bilgiler paylaşılacak ve pratik uygulamalar konusunda farkındalık kazanmaları sağlanacaktır. Eğitim, uluslararası eğitmenlerin katılımları ile zenginleştirilmiş olup, katılımcıların ADİS konusundaki yetkinliklerini artırmayı hedeflemektedir.
Ulusal 16 eğitmen, uluslararası 3 eğitmenin katılımı ile ADİS’in tanımı ile başlayan müdahaleye kadar uzanan 23 farklı konu işlenecektir.
Uluslararası eğitmenlerin seminer sunumları simültane olarak tercüme edilecektir.
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinden “Sağlık ve Kaliteli Yaşam”, “Nitelikli Eğitim” amaçlarına da katkı sağlanabilecektir.
Katılımcıların eğitimden memnuniyetini ölçmek ve bundan sonra planlanacak eğitimlere katkı sağlamak amacıyla eğitim sonunda memnuniyet anketi uygulanacaktır.